a zöld, pöttyös bögre

Gyártó: ismeretlen
Származási hely: ismeretlen
Méret: XXL (az üzletben így volt árusítva)
Szín: világos zöld, fehér
Anyag: porcelán
Ami eszembe jut róla: kávé reggel, délben leves, este bor
Ha megfogod: sima

(Beküldte: Bíró Zsuzsanna, Kolozsvár)

Kevés tárgyam van, viszont azokat nagyon szeretem. Éljek akárhol, mindig viszem magammal szeretett dolgaimat. Ezért is volt nehéz választani, elég hosszasan gondolkodtam mi az, ami igazán fontos (és miért)…

Egyik reggel a konyhában ébredeztem, kezemben egy hatalmas zöld, pöttyös bögrével. Aki szereti a bögréket, tudja miről beszélek. Mindenkinek van sok, de mégis van egy, amit minden reggel használ, mert valahogy abból az egyből a legfinomabb a reggeli kávé. Én kávét vagy teát iszom minden reggel belőle, este meg bort… : ) Azon a reggelen rádöbbentem, hogy ez az egyik tárgyam, amit igazán szeretek!             

Még gimis voltam, amikor az „első” pont ilyen bögrémet vettem a Kaufland bevásárló központban. Akkoriban a színe nem tetszett igazán, de a pöttyök vonzóvá tették. Igazából a mérete tetszett meg, úgy éreztem, kiszolgál majd reggelente. És nem csak reggel: délben a levest is ebből fogom enni, mert méretre akkora, mint egy levesestál!      

Rövid időn belül hivatalosan is a „kedvenc” bögrém lett zöld színe ellenére. Majdnem mindent ebből ettem, ittam. Mindig használatban volt, de nem csak általam (anyukám is rendszeresen levette a polcról, amikor nem voltam otthon, esetleg elmosta helyettem).  

Egy délután fáradtan értem haza, akartam használni, de nem volt sehol. Zavart, hogy nem találom, pedig kicsi a lakás, tehát vagy ott kellett volna lennie, ahol reggel hagytam, vagy a polcon. Ilyenkor az első dolgom volt megkérdezni anyumat: nem látta-e valahol, esetleg tette más helyre…

Soha nem felejtem el: nézett félve, bizonytalanul, de szigorúan is egyszerre. Akkor már sejtettem, hogy valami történt! Láttam az arcán, hogy valamit csinált vele. Igazam is lett! Bevallotta, hogy mosogatás közben eltörte. Nem örültem, de nem ez volt az első eset, hogy valamelyik kedvenc tárgyamat eltörte. Mondtam neki, hogy amikor megy vásárolni, feltétlenül vegyen nekem újat, pont ilyent!                                                                     

Eltelt fél év, én már el is felejtettem, hogy valamikor volt egy nagy zöld, pöttyös bögrém, már Kolozsváron éltem. Egyszercsak jött a hívás anyukámtól, hogy talált ugyanolyan bögrét, kérdezte, hogy vegyen-e? Mondtam igen! Azóta is megvan, majdnem mindent ebből iszom vagy eszem, ahova én költözöm, oda jön és jönni fog majd a nagy zöld, pöttyös bögre is. Jelenleg Kolozsvárra. : )

/ / Neked is volt már viszonyod egy tárggyal? Megtörténik! / /
Meséld el nekünk, írjál róla. Az eljárás egyszerű: gondolj egy tárgyra! (Mi az első, ami eszedbe jutott, miért?) Menj közel hozzá, vedd kézbe vagy tapintsd meg. (Mit érzel?) Honnan került a környezetedbe? Milyen a viszonyod vele? (Mit gondolnak mások ugyanarról a tárgyról?) Milyen emlékeid fűződnek hozzá (helyek, események, emberek)?
Fotózd le természetes előfordulási helyén, saját tárgyi környezetében. Írd meg a közös sztoritokat és küldd el nekünk a megtortenttargyak@gmail.com e-mail címre.

Hozzászólás